video prodüksiyon şirketi

Türkiye medya, eğlence, internet ve mobil pazarı için sektörel veriler [Rapor]

Türkiye’de medya ve eğlence sektörü Söz konusu raporda dünya çapında medya ve eğlence sektöründe 2016 yılında 2.1 trilyon dolarlık bir harcama yapılacağı paylaşılıyordu. Türkiye’ye baktığımızda ise PwC, kriz döneminde yavaşlayan eğlence ve medya sektörünün 2010’da toparlanarak büyüme trendine girdiği kaydediliyor. Türkiye’de 2011 yılında sektörel hacmin yaklaşık 10 milyar doların üzerinde çıktığı ve 2012’de 11,2 milyar dolara ulaşması beklendiği açıklanıyor. Dijital alandaki ilerlemenin tetiklediği medya ve eğlence sektöründeki büyüme beklentisi önümüzdeki 5 yıl için ortalama yüzde 9,8 (yıllık). Bu büyümeyle 2016′da varılacak noktada 16,1 milyar dolarlık bir sektör olacak. Türkiye sosyal medya sıralamasında 4. sırada Genel bakışın ardından ilk olarak PwC’nin rapora bu yıl eklediği sosyal medya alanından başlayalım. Genel olarak Avrupa’nın internette en çok vakit geçiren ülkelerinden biri olan Türkiye, sosyal medyada vakit geçirme açısından PwC tarafından dünya çapında 4. sırada gösteriliyor. İlk sıradaki İsrail her ay sosyal medyaya 11,1 saat harcıyor. Türkiye’de ise bu rakam 10,2 saat. harcıyor. İsrail’i Arjantin ve Rusya takip ediyor. Türkiye’nin ardından da yine Güney Amerika ülkeleri geliyor. Gazete yayıncılığında büyüme beklentisi sürüyor PwC, gazete yayıncılığında Türkiye’nin ortalama yıllık büyümesini yüzde 5 olarak görüyor. 2011 yılında yaklaşık 1,13 milyar dolar büyüklüğe ulaşan gazete yayıncılığının yüzde 5′lik büyüme ile 2012 yılında 1,18 milyar dolara ve 2016 yılına kadar da 1,5 milyar dolara ulaşması bekleniyor. İnternet erişimi 2011′de 4,6 milyar dolarlık bir sektör yaratacak PwC’nin raporu medya ve eğlenecenin yeni üssü olan internet ve mobile dönük bilgiler de veriyor. Rapora göre Türkiye internet erişimi alanında Türkiye dünyada en hızlı büyüyen ülkeler arasında olacak. Sektör 2011 yılında 3 kattan fazla büyüyerek 4,6 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşacak. İnternet erişimi piyasasının 2016′daki büyüklüğü ise ortalama yüzde 5’lik (yıllık) büyüme ile 2016 ’da 7,5 milyar dolara ulaşacak. İnternet erişimi hariç tüketici harcamalarına bakıldığında ise 2011 yılında 2,66 milyar dolarlık bir rakam karşımıza çıkıyor. 2012’de bu rakamın 2,77 milyar dolara yükselmesi ve yıllık ortalama yüzde 5,4 oranında büyüme ile 2016 yılında 3,46 milyar dolara erişmesi öngörülüyor. Mobil sektörde 2016 hacmi 5,8 milyar dolar olacak Akıllı mobil cihazların ve mobil bağlantı teknolojilerinin ilerlemesine dikkat çeken PwC, Türkiye’de mobil internet erişiminin 2010 yılında 212 milyon dolar düzeyinde olduğunu söylüyor. 3G’nin yaygınlaşmasıyla birlikte 2011 yılında sektörel büyüklük 3 milyar 382 milyon dolara yükselmiş ve artık yıllık yüzde 11 büyüme beklentisiyle 2016′da 5,8 milyar dolarlık hacme ulaşılacağı öngörülüyor. Reklamcılık pazarı 2016′da yüzde 13 büyüyecek Reklamcılık pazarındaki büyüme mobil alandaki büyümenin de önüne geçiyor. 2016′ya kadar yıllık ortalama yüzde 13′e yaklaşan bir büyüme oranı bekleniyor. 2011 hacmi yaklaşık 2,84 milyar dolar olan reklamcılık sektörünün 2012’de 3,23 milyarı yakalaması bekleniyor. 2016 öngörüsüsü ise mobil sektörün biraz altında, 5,2 milyar dolar.